نسلینه

آموزگار پایه پنجم دبستان

نسلینه

آموزگار پایه پنجم دبستان

نسلینه
نسلینه، جایی برای تربیت نسل آینده ایران
نویسندگان
آخرین نظرات
  • ۲۱ مرداد ۹۷، ۲۲:۳۴ - Zahra
    Very good
  • ۲۱ مرداد ۹۷، ۲۲:۳۲ - Zara
    Very nice

لینک کوتاه:

روش ده مرحله ای گلاسر برای برقراری انضباط  در کلاس

:مرحله ۱ . به طور ذهنی یک دانش آموز که رفتارش متناقض با انتظارات کلاس است را انتخاب کنید. فهرستی  از کارهایی که شما انجام می دهید (هنگامی که او مخل است) تهیه کنید .

مرحله ۲  . لیست مداخلات خود را مرور کنید. آیا آنها در بهبود رفتار دانش آموز موثر بوده است؟ اگر نه، یک تعهد برای متوقف کردن استفاده از آنها،در خودتان ایجادکنید. حالا زمان پیدا کردن یک استراتژی موثر وکارامد است.

مرحله ۳  . برنامه ای برای کمک به دانش آموز طراحی کنید و از فردا با یک نکته مثبت شروع کنید (به عنوان مثال ، دست به پشت زدن ، تعریف های شخصی، تبریک شخصی ، محول کردن مسئولیتی به او ، و غیره ) .

مرحله ۴  . اگر دانش آموز رفتار مسئله دار انجام می دهد ، بپرسید: « چه کار می کنی ؟ »، فکر کردن در مورد رفتار به دانش آموز کمک می کند که خودش را عامل و مسئول آن بداند، و آماده شود که آن را متوقف کند . وقتی که شما از دانش آموز پاسخی که دقیقاً توصیف کننده واقعی رفتارش باشد ،دریافت کردید، بگویید«لطفا آن را متوقف کن.» جملاتی مثل «من هیچ کاری انجام ندادم. » را قبول نکنید و اجازه ندهید که او شما را از کار خود منحرف کند چرا که او تلاش می کند تا ذهن شما را از موضوع منحرف کند، و تا زمانی که دانش آموز رفتارش را توصیف کند، تکرارکنید « چه کار می کنی ؟ » (در صورت لزوم جمله بندی تان را تغییردهید تا مطمئن شوید که نوجوان توقع شما را درک می کند ).

مرحله ۵  . اگر بعد از مراحل ۳ و ۴ ، رفتار مشکل دار ادامه یافت، جلسه ای با دانش آموزداشته باشید. بپرسید: « چه کار می کنید ؟ » ، پس از دریافت پاسخ ، بپرسید « آیا رفتارت با قوانین کلاس مطابقت می کند ؟ » پس از دریافت یک شرح دقیق، بپرسید « حالا چه کاری باید انجام دهی ؟ » شرح درستی از انتظارات کلاس درس و مدرسه را از او دریافت کنید .

مرحله ۶  . اگر مرحله ۵ با شکست مواجه شد، هر ۵ مرحله را به جز آخرین سوال ،تکرارکنید. به جای آن بپرسید «چه برنامه ای برای پیروی از مقررات می توانی داشته باشی؟ » این طرح باید شامل یک اجرای عملی مثبت باشد (رفتاری را که انجام خواهد داد ،شرح دهد) ، نه این که به جای آن عملی را متوقف کند.

مرحله ۷  . اگر دانش آموز دوباره اختلال ایجاد کرد ، بی درنگ جایش را در کلاس درس جدا کنید . دانش آموز دوباره باید برنامه ای برای پیروی از قوانین کلاس ارائه کند، و برای اجرای آن تعهد بدهد. اومی تواند در گوشه ای از کلاس آرام بنشیند ، در غیر این صورت او را از کلاس اخراج کنید.

مرحله ۸  . اگر گام ۷ کار نمی کند، در مدرسه اتاق وقفه، پیاده سازی شده است(محل غیر تنبیهی نسبتا راحت که مدیر یا مشاور یا فرد دیگری می تواند با دانش آموز ارتباط برقرار کند . ماندن در اتاق وقفه تا زمانی که طرح مورد تایید و عملی رفتار مناسب تدوین شود، همچنان ادامه دارد.

مرحله ۹  . اگر دانش آموز به طور کامل از کنترل خارج شده باشد، از پدر و مادرش خواسته می شود تا او را برای بقیه روز به خانه ببرند.

مرحله ۱۰  . اگر گام ۹ به طور مستمر بی اثر باشد ، دانش آموز باید در خانه بماند و یا به مکان دیگری که بتواند نیازهای آموزشی / رفتاری اورا بهتر پاسخ گو باشد، فرستاده شود.


منبع : http://roshdosamar.com//

 

نظرات (۲)

سلام، خسته نباشید،  ممنون از مطالبتان، گاهی بعضی از مطالب پیش پا افتاده باعث میشه آدم به خودش بیاد، مطالب خوبی توی صفحتون دارین اگه وقت باشه همشو بخونیم عالیه

پاسخ:
ممنونم ازلطف شما.امیدوارم مطالب وب براتون قابل استفاده ومفید باشه.

سلام از این روش خودتون استفاده کرده اید؟آیاا برای کلاس 30نفره جواب میده؟

 

پاسخ:
عرض سلام وخداقوت.معمولا همه ی معلم ها تاحدودی سر کلاس خودشون از این روش استفاده میکنند.نه با این عنوان بلکه همه ی ما برای برقراری انضباط وهم چنین برخورد با دانش اموزانی که نظم کلاس برهم میزنن تا حدودی از این روش استفاده می کنیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی